ارشــــــــــــــان پیشـیارشــــــــــــــان پیشـی، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 21 روز سن داره

پرنس پیشی،پسر پائیزی

کودک متولد مهر

1392/4/15 12:00
1,139 بازدید
اشتراک گذاری

۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang's Pictures ۩۞۩

98.gif

 

سلام حبه انگور مامان

خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوبی نفس؟

تازه گیا تو 1 سایت باحال عضو شدم و این مطلب رو خوندم واسه تو هم میذارم بخونی...

بیا دنبالم......... 


 

کودک متولد مهر

 

 

 

والدين كودك متولد مهر دائم اين عبارت را در مورد كودك خود مي شنوند ((واي عجب بچه خوشگلي!)) بنابراين كمي دچار غرور شوند بايد بر آنها ببخشيم. بچه متولد مهر مثل فرشته هاي تپل و سرخ و سفيد است كه انگار از لابلاي صفحات كتاب بچه ها بيرون آمده است. اجزاي صورت او بسيار ظريف و متناسب است و واقعا دلرباست. خيلي كم پيش مي آيد كه با عصبانيت پتويش را با لگد از روي خود كنار بزند و يا موقعي كه مادرش سعي دارد شيشه شيرش را به او بدهد با مشت به صورت مادرش بكوبد. اين بچه مودب تر از آن است كه چنين رفتارهايي از خود نشان دهد. وقتي مي خندد همه مهدكودك لبريز نور مي شود و همه مي گويند: ((عجب بچه شيريني! چقدر ساكت و آرام است. چقدر تپل است، چال چانه اش را ببين. انگار فرشته اي او را بوسه جادويي كرده است!))
 
قصد ندارم نقش ساحره اي پير و بدجنس را بازي كنم ولي لطفا چانه او را وارسي كنيد ببينيد چال دارد. اغلب بچه هاي متولد مهر چال دارند. پيدا كرديد؟ بسيار خوب. حالا براي تفريح در دفترچه خاطرات خود جمله اي كه مادربزرگتان از آن خوشش مي آيد بنويسيد: ((چال در چانه، شيطاني در درون.)) (مادر بزرگ شايد به طور پنهاني طالع بيني خوانده باشد.) در آينده زماني مي رسد كه به اين جمله نگاه مي كنيد و خردمندي مادر بزرگ را مورد تحسين قرار مي دهيد.
 
شايد يك روز صبح سر ميز نشسته و آرام آرام قاشق خود را در يك ظرف و بعد در ظرف ديگري فرو مي كند. در ظرف سمت راست تخم مرغ و در ظرف سمت چپ كورن فلكس است كه او خيلي دوست دارد. اما او حتي يك قاشق از آنها نخورده است و غذاها سرد شده اند. مگر گرسنه نيست؟ چرا، و دارد از گرسنگي مي ميرد. يعني تب كرده؟ نه، حالش خوب است. آيا از چيزي عصباني است؟ نه، ابدا. پس چرا اينقدر اخم كرده و قاشقش را از اين ظرف به آن ظرف فرو مي برد؟ چرا حتي يك قاشق از آنها نخورده؟ بله، او نمي تواند تصميم بگيرد كه اول تخم مرغ را بخورد يا اول كورن فلكس را. شما هم كه فكر كرده ايد شايد با اضافه كردن آب ميوه يا نان تست ممكن است اشتهايش را تحريك كنيد كاملا اشتباه كرده ايد و او را بيشتر گيج كرده ايد. حالا او اصلا نمي تواند تصميم بگيرد. بنابراين بهتر است امروز صبحانه را كاملا فراموش كنيد و از فردا سعي كنيد به ترتيب به او غذا بدهيد. يعني مثلا اول آب ميوه، بعد كه آن را خورد كورن فلكس، بعد تخم مرغ، و در پايان هم به او نان بدهيد. بعد تعجب مي كنيد كه با رضايت كامل غذا را مي خورد و ظرف ده دقيقه چيزي باقي نمي ماند. اكنون شما بزرگترين درس پرورش بچه متولد مهر را ياد گرفته ايد. هرگز او را در موقعيت تصميم گرفتن قرار ندهيد زيرا او از تصميم گرفتن خيلي بدش مي آيد.
 
اگر چيزي باشد كه كودك متولد مهر بيش از تصميم گيري از آن بدش بيايد تصميم گيري با عجله است. او را براي انجام هر كار تحت فشار قرار ندهيد. او لباس پوشيدن را به خاطر هيجاني كه دارد ياد مي گيرد و در اين مدت بي تصميمي خود را فراموش مي كند. اما وقتي كه لباس پوشيدن براي او عادي شده بايد به او ياري كنيد كه شلوار پوشيدن را ياد بگيرد. بقيه لباسها را جلويش مي گذاريد كه بپوشد. ولي او از جايش تكان نمي خورد. مي گويند: ((لباسهايت را بپوش.)) ولي او همچنان نشسته است. دوباره مي گويند: ((تند باش لباسهايت را بپوش.))
بعد براي همه تعريف مي كنيد كه بچه متولد مهر لجباز است ولي اين قضاوت عادلانه نيست. كودك متولد ارديبهشت لجباز است ولي بچه متولد مهر اين طور نيست. درست در همان زمان كه دارد تصميم مي گيرد كه كدام لنگه جوراب مال كدام پايش است او را دستپاچه و مضطرب كرده ايد. اين موضوع به خودي خود براي او سخت بود و شما هم درست در لحظه حساس سر او فرياد كشيديد و او را حسابي گيج كرديد. حالا او دوباره به جاي اولش برگشته و نمي داند كدام لنگه مال كدام پايش است. بنابراين در اين ماجرا شما مقصر هستيد نه او. وقتي مرتب سرش فرياد مي كشند چطور مي توان انتظار داشت با چنان سرعتي تصميم بگيرد. فرياد شما گوش او را آزار مي دهد و او فراموش مي كند كه چه تصميمي مي خواسته بگيرد.
 
اگر آدم عصبي باشيد اين گونه ماجراها باعث افزايش اضطراب و نگراني شما مي شود. شما اولين فردي نيستيد كه دچار اين نوع نگراني ها مي شويد. روزي فرا مي رسد كه او عاشق دختري مي شود و مي خواهد ازدواج كند. و دوباره دچار همان وسواس تصميم گيري مي شود. آيا ازدواج بكنم يا نه؟ و آن دختر بيچاره صبر مي كند و منتظر مي شود. و فرزند نازنين شما همين حالت مضطرب و دردمندي را كه الان بر چهره اش نقش بسته است در آن موقع خواهد داشت. بالاخره آن دختر از او مي پرسد: ((ما با هم ازدواج مي كنيم يا نه؟)) دختر بيچاره. او در آن زمان نيز حق انتخاب بين دو چيز را دارد. آيا بايد ازدواج كند يا نه؟ كي؟ شما بايد آن دختر را نصيحت كنيد ولي اين موضوع به هر حال مربوط به آينده است. امروز بايد نگران همان كفش و جورابش باشيد. نزد او برويد و با نرمي و قاطعيت بگوييد: ((بگذار اول اين جوراب را به اين پا بكنيم.)) سرش فرياد نكشيد و با او سماجت نكنيد. تا جايي كه مي توانيد كلمات را با لحني آرام و آهنگين بگوييد و مطمئن باشيد كه دلش را به دست خواهيد آورد. با اين كار دو مانع را از جلوي روي او برداشته ايد. يكي آنكه به او كمك كرده ايد كه تصميم گيري كند و ديگر آنكه جو دلپذيري به وجود آورده ايد. بعد مشاهده خواهيد كرد كه در ظرف پنج دقيقه لباسهايش را مي پوشد. اين همان كاري است كه آن دختر بايد در آينده انجام دهد. او بايد در زير گوش او زمزمه كند: ((ما... روز... 26ژوئن... ازدواج خواهيم كرد.)) اگر او دختري خجالتي و كمرو باشد بنابراين بايد منتظر شود تا مادر بزرگ شود. و پايان خوش اين داستان چنين است: اگر تصميم گيري را به او ياد بدهيد، بدون آن كه تحت فشارش قرار داده يا با عجله وادارش كرده باشد آنگاه آن دختر بيچاره هم در آينده از اين مهارت او بهره خواهد گرفت.
 
بچه هاي متولد مهر كه پدر و مادرشان آنها را دائم تحت فشار قرار مي دهند كه زود تصميم بگيرند و تعادل ظريف رواني آنها را به هم مي زنند اغلب در بزرگسالي نمي توانند درست تصميم بگيرند و در اين رابطه مشكل خواهند داشت. سعي كنيد با آرامي و به طور پيگيرانه راه حلهاي متعددي را براي غلبه بر مشكل تصميم گيري در اختيار او بگذاريد تا بتواند بر اين مانع بزرگ زندگي اش غلبه كند. فقط روش كار را به او ياد بدهيد. او خودش لم كار را ياد مي گيرد. شايد بچه لجبازي به نظر برسد ولي رفتار او در واقع عكس العمل طبيعي متولدين مهر در برابر مشكلاتي است كه در زندگي برايشان پيش مي آيد و همچنين به خاطر ضربه هاي عاطفي است كه در مورد تصميم گيري به واسطه تعجيل او به اين كار، خورده است. او حقيقتا دوست دارد كه شما از او رضايت داشته باشيد ولي اين كار را فقط در صورتي مي تواند درست انجام دهد كه صدا، فكر، و رنگ در دنياي او هماهنگ باشند. اضطراب و نگراني و عجله، باعث به هم خوردن تعادل آنها مي شود. وقتي كه بزرگترهاي عجول، جواني را به زور در قالبي كه مناسب حال و روز او نيست جا مي دهند آنگاه اين احتمال وجود دارد كه وي در آن قالب دچار ناسازگاري و ناهنجاري شود.
 
شايد اگر از دوستم كه صاحب دو دختر متولد مهر است برايتان بگويم احساس نوميدي و ياس بكنيد. دو دختر او سه سال با يكديگر اختلاف سن دارند. فقط تصور كنيد كه هر روز صبح در خانه آنها چه وقايعي اتفاق مي افتد. چهار لنگه كفش و جوراب، چهار پا، و دو ذهن كوچولوي آشفته و پريشان. تا موقعي كه پدر و مادر به كمك طالع بيني به طبيعت آنها پي ببرند آن دختران كوچولوي متولد مهر تقريبا هر روز پابرهنه بودند. علل بي تصميمي كودك خودتان را كه به ياد داريد!
 
پسر و دخترهاي متولد مهر براي اين به دنيا آمده اند كه حقيقت را جستجو كنند. آنها بچه هايي مهربان و با عاطفه اند و هميشه دوست دارند عادل باشند. نوجوان متولد مهر از اشتباه در قضاوت به سختي هراس دارد. او از جريحه دار كردن احساسات ديگران متنفر است ولي طبيعت وي او را مجبور مي كند كه قبل از عجولانه دست به كار زدن (از جمله جوراب پوشيدن) دنبال راه حل مناسبي بگردد. در هر حال اين جور احتياط كاري ها، اساس و بنيان شخصيت متولد مهر را تشكيل مي دهد و باعث مي شود چه در زمان حال و چه در آينده از دردسر و گرفتار محفوظ باقي بمانند. البته بي تصميمي هاي آنان فوايد زيادي نيز دارد. چرا از جنبه مثبت به قضيه نگاه نكنيم؟ مثلا متولد مهر كوچولو مدتي طول مي دهد تا تصميم بگيرد كه آيا مي خواهد روي ديوار اتاق نقاشي كند يا نه. به همين خاطر فرصت داريد جلوي او را بگيريد و او را از خرابكاري بازداريد.
 
اگر اشتباها نوجوان متولد مهر خود را متهم به لجبازي كرده ايد شايد به خاطر اين باشد كه صداي راديو و تلويزيون بلند است. شايد زنگ اتاق خواب باعث بيتابي شبانه او شده است. رنگهاي تند و زننده، تعادل رواني او را به هم مي زند و رنگهاي ملايم و رنگ آبي به او آرامش مي دهند. هنگامي كه مي خواهيد غذا بخورد، لباس بپوشد يا اسباب بازي هاي خود را جمع كند برايش موسيقي ملايم بگذاريد تا با شنيدن آن آرام بگيرد. اگر رنگها و اصوات محيط اطراف او ناهماهنگ باشد او دوباره دچار همان رفتار مي شود و اگر وادارش كنيد كه شاهد هر نوع خشونت باشد چيزي را در درون او براي هميشه از بين برده ايد. او از همان دوران كودكي از صداهاي ناگهاني مي ترسد و به خود مي لرزد. بچه متولد مهر نياز به آرامش، سكوت، استراحت و صلح و آشتي دارد.
 
در اينجا مشكل ديگري نيز وجود دارد و آن تنبلي متولد مهر است. البته او را نمي توان كاملا تنبل ناميد. او خيلي سخت بازي مي كند و به همين خاطر بايد خوب استراحت كند. تصور نكنيد كه دارد وقت تلف مي كند بلكه عملا دارد خودش را جمع و جور مي كند. او نياز دارد كه بعد از مدتي فعاليت و جنب و جوش، استراحت كند. از اين طريق است كه از لحاظ جسماني و رواني سالم باقي مي ماند. اگر او را مجبور كنيد كه احساس گناه كند در موقع دفاع از خود دچار تنبلي مي شود. موقعي كه دچار تنبلي مي شود از او ايراد نگيريد چون او به زودي تعادل خود را پيدا مي كند و متوازن مي شود. در اين جور مواقع دارد تجديد قوا مي كند. فطرت او اينگونه است و نمي تواند طور ديگري عمل كند.
 
بچه متولد مهر استعداد عجيبي در نرم كردن دل ديگران دارد. رفتار او به قدري دلربا و شيرين است كه هيچ كس ياراي مقاومت در برابر او را ندارد. حركات آرام و دلپذير او پدر و مادرش را تبديل به دو غول چراغ جادو مي كند كه همه آرزوهاي او را برآورده مي كنند (خويشاوندان نيز مثل فرشته ها در خدمت او هستند.) به همين خاطر وقتي كه وارد مدرسه مي شوند آن قدر لوس شده اند كه كنترل كردن آنها خيلي سخت است. به هر حال وقتي كه چند سال با يك بچه مثل شاهزاده ها رفتار كنيم نمي توانيم انتظار داشته باشيم كه يك شبه تبديل به فرمانبردار شود. به همين علت نوجوانان متولد مهر، بيش از مهر و محبت، به انضباط نياز دارند.
 
بچه متولد مهر كه متعادل بار آمده باشد و بزرگ شده باشد باعث شادي معلمان خود خواهد شد. اين بچه بسيار باهوش و منطقي است، از بحث و گفتگو لذت مي برد، و كنجكاوي او باعث مي شود شاگرد خوبي باشد. وقتي كه شروع به خواندن و يادگيري مي كند دائم از شما و معلمين خود سوال مي كند. وقتي كه با پسر يا دختر متولد مهر خود راجع به موضوعي صحبت مي كنيد هرگز ديد يك جانبه نداشته باشيد چون در آن صورت شما را آدم بي انصافي تلقي مي كند. وقتي كه شما يك طرف قضيه را مورد بررسي قرار مي دهيد براي او طرف ديگر موضوع اهميت پيدا مي كند و آنقدر بر روي آن تكيه مي كند تا شما را به قضاوت صحيح و همه جانبه وادار كند. اگر فقط جنبه هاي مثبت موضوعي را مورد بررسي قرار دهيد آنگاه او در مورد جنبه هاي منفي قضيه بحث مي كند و همين امر باعث مي شود ديگران او را منفي باف و ياقي بدانند در حالي كه اصلا اين طور نيست. اين بچه هميشه از قوانين پيروي مي كند به شرط آن كه بداند هيچ راه گريزي وجود ندارد. 
 
ترازوي متولد مهر هميشه بايد ميزان باشد وگرنه دچار حالت ناخوشايندي مي شود. گاهي اوقات آنقدر بحث و جدل مي كند تا حس كند كه با او به عدالت رفتار شده و ترازوي عدالت ميزان شده است. متقاعد كردن پسران و دختران متولد مهر احتياج به منطق و استدلال فراوان دارد. از همين رو والدين و معلمين آنها همواره بايد هشيار باشند.
 
متولدين مهر راجع به هر موضوعي با شما به بحث مي پردازند، از تيتر روزنامه ها گرفته تا اين موضوع كه در اختلافات خانوادگي حق به جانب چه كسي بوده است. بچه متولد مهر از شايعه پراكني و غيبت كردن بزرگترها بدش مي آيد. از نظر او اعتماد، امر مقدسي است. اين بچه اصلا ميل ندارد كه درباره ديگران عجولانه قضاوت كند و اگر حس كند كه در موردي قضاوت صحيحي نداشته ايد حتي از بدترين دشمن شما نيز حمايت مي كند.
 
هرگز به حريم خصوصي او تجاوز نكنيد چون در آن صورت او نيز در مورد شما همين كار را خواهد كرد. غذا خوردن را به واقعه اي خوشايند و دلپذير تبديل كنيد. دخترهاي متولد مهر شما را وادار مي كنند كه در سر ميز شمع و گل بگذاريد و پسرهاي غذاي متناسب و متعادل طلب مي كنند. آنها از شيريني و شكلات خيلي خوششان مي آيد. اين احتمال نيز وجود دارد كه دچار اضافه وزن شوند و به همين خاطر ترازوي وزن كشي در خانه زياد مورد استفاده قرار گيرد.
 
يكي از مزاياي داشتن فرزند متولد مهر آن است كه او خيلي تميز و منظم است و براي اين كار هيچ لزومي ندارد كه او را تحت فشار قرار دهيد. البته اگر با او رفتار خشني داشته باشيد گوشه گير مي شود و نظم و پاكيزگي خود را از ياد مي برد. اين بچه ها از شلوغي و ريخت و پاش خانه نفرت دارند و با كمال ميل به شما كمك مي كنند تا خانه را پاكيزه و مرتب كنيد. متولدين مهر به موسيقي علاقه مند هستند و همين امر موجب مي شود احتمالا در خانواده خود صاحب يك رهبر اركستر يا نوازنده شويد. بنابراين وظيفه شماست كه شرايط را براي شكوفايي استعدادهاي نهفته او فراهم كنيد.
 
دختر كوچولوي متولد مهر شما پودر آرايش گران قيمت شما را روي لباسش مي ريزد، شيشه عطر گران قيمت شما را روي موهاي مجعدش خالي مي كند، و احتمالا به زور از وان حمام بيرون مي آيد. همه اين اعمال واكنش طبيعي او را در مورد عشق به زيبايي و همه چيزهاي مطلوب است، مثل بوي خوش و آب گرم. وقتي كه به سن بلوغ برسد ساعتها در حمام مي ماند. اما از ياد نبريد كه او هميشه در جستجوي تعادل است و تعادل براي او در صلح و آرامش و زيبايي نهفته است.
 
پسر متولد مهر ممكن است با چرت زدنهاي خود و اطلاعات و دانش وسيعي كه بيش از حد سن و سالش است شما را نگران كند. ولي اين چرت زدنها فقط براي تجديد قواست و مطمئن باشيد كه انرژي اش از بين نرفته است. اما در مورد اينكه همه چيز را مي داند شايد دارد تمرين مي كند كه در آينده وكيل شود. خوشبين باشيد. روزي هيئت منصفه مجبور مي شود به حرفهاي او گوش دهد ولي در حال حاضر اگر ناراحت هستيد مي توانيد به سراغ شام درست كردن برويد با پشت روزنامه خود پنهان شويد. اگر متوجه شديد كه دختر يا پسر متولد مهرتان به نوشتن علاقه دارد او را به اين كار تشويق كنيد. فراموش نكنيد كه متولد مهر بر كتاب حكومت مي كند.
 
نوجوانان متولد مهر هميشه درگير روابط عشقي مي شوند و آنقدر گرفتار عشق هاي زودگذر مي شوند كه احساس مي كنيد در لانه عشاق به سر مي بريد. ولي اين دوره نيز مي گذرد و بالاخره روزي ازدواج خواهند كرد و خانواده اي آرام، متعادل، هماهنگ و توام با بحث و گفتگو تشكيل خواهند داد.
 
سرانجام يك روز آفتابي در ماه مهر خود را در بخش زايمان خواهيد يافت و صداي پرستار را مي شنويد كه مي گويد: (( خداي من، عجب بچه زيبايي! چقدر آرام و ساكت است.)) و شما با آن همه فرزانگي و خردمندي كه بسيار سخت به دست آورده ايد در جواب او مي گوييد: ((بله، ولي چال روي چانه اش را مي بيني؟))
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

مامان محمدامین
15 تیر 92 13:09
الهی ناناز من فدای تو ارشانم
خیلی جالب بود شقایق جون...
منم مثل پسرم محمدارشان رو میگم متولد مهر هستم واقعا که همش درست بود هههههههه
اعتماد به نفس رو داشتی


جدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوبه
مامان کوثری
15 تیر 92 14:46
با سلام تم پارتی با خدمات زیر درخدمت شماست: حتما سر بزنید و نمونه کارهامون رو ببینید شاید خوشتون اومد http://temparti.blogfa.com/ انواع تم تولد (هم طراحی و هم چاپ) هر طور شما بخواین تم جشن دندونی ، جشن سیسمونی ، جشن قدم ، جشن الفبا و... انواع تقویم(حتی متناسب با تم مورد نظرتون) انواع قاب و فریم عکس ساخت کلیپ جشن تولد و جشن های دیگه ساخت کلیپ از عکسهای کوچولوتون ثبت و یادآوری خاطراتی که هیچ وقت تکرار نمی شن همه جوره در خدمت شما هستیم طراحی و آماده سازی گیفت های مخصوص جشن منتظرتون هستیم حتما به ما سر بزنید
مامان کوثری
15 تیر 92 19:48
سلام ممنونم به من سرزدین
بله اگر خودتون نمونه بدین هم میتونم براتون طبق نمونه طراحی کنم


سلام مرسی پس ب زودی مزاحم میشم
مهرنوش مامان مهزیار
16 تیر 92 12:28
عزیزم من با گوشی خودم و خواهرم رای دادم
مامان فائزه
16 تیر 92 16:56
ایشالله همیشه به گردش و خوش گذرونی .... دلم برات تنگیده ارشانم کجایی خاله
مامان سید عرشیا
16 تیر 92 21:04
مهرماه خاطره خوبی برای من داره آخه سالگرد ازدواجمان هست. ماشاله آرشان خان روز به روز نازتر می شه . خبری از شما نیست . به ما سر نمی زنید . کم پیدایید.....
زهرا
17 تیر 92 13:58
این قشنگی نداره به چیش باید رای داد شرمنده پسرت خییییییییییییییییییییی زشت افتاده


ارشان من دوستای مخصوص ب خودش رو داره و اون کسی هم ک ارشان رو دوست داره خودش رای میده
من از شما نخواستم ک بهش رای بدی
مامان محمدرهام جون
18 تیر 92 12:49
من قربون تو پسر مهرییییییییییییی
صوفیا مامان سامیار
20 تیر 92 5:26
شقایق جونم خیلی خوشحالم پیدات کردم .اخه ادرسوبلاگت عوض شده بودو منم مدتی تو نت نبودم .من از وقتی باردار بودی وبلاگتو دنبال میکردم حالا که اقا ارشان برا خودش مردی شده .رویه ماهه گل پسرتو ببوس