ارشــــــــــــــان پیشـیارشــــــــــــــان پیشـی، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 27 روز سن داره

پرنس پیشی،پسر پائیزی

دوستای باتجربه کمک...

1392/2/2 18:59
270 بازدید
اشتراک گذاری

Welcome Scraps

سلام... این پست مخصوص دوستای گلمه. دوست جونیا امیدوارم هم خودتون و هم نینیهاتون خوب خوب باشید. دوستای با تجربه من میشه بهم کمک کنید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارشان من هیچی نمیخوره. هر چیزی ک دکتر گفته میتونه بخوره بهش دادم و فقط اولین قاشق رو میشه بهش داد. بعد از اون اصلا لباش وا نمیشه و قفل قفل!!!!!!!!!!!!!!!!

خیلی ناراحتم. فرنی + حریره بادام + سوپ (مرغ ، گوشت ، جعفری ، گشنیز ، هویج ، سیب زمینی ) + شیر برنج + سرلاک رو امتحان کردم

خواهش میکنم کمک کنید. شماها چطوری غذای نینیهاتونو میپختید ک میخورد؟ چطور بهش میدادید؟ 

حتی بر خلاف حرف دکتر یکمی نمک هم زدم ک شاید بخوره ولی نـــــــــــــــــــــــــــه!

وقتی بهش غذا میدم 1 طوری با التماس بهم نگاه میکنه ک دیگه ندم ک قلبم تیر میکشه. احساس میکنم دارم شکنجش میکنم.

زهرا جون مامان امیرحسین میگه ک: بزار بعد از ی مدتی که از شیرخوردنش گذشت بهش غذا بده،شاید سیره
سوپیو که درست میکنی از یه صافی رد کن تا حسابی نرم بشه و زیادی سفتش نکن
فقط مزه غذا مهم نیست شیوه دادن غذا و آرامش و وقت مناسب هم خیلی مهمه

 ب خدا 3 ساعت بهش شیر ندادم. هی خودشو میچسبوند ب سینم و گریه میکرد ک شیر بخوره ولی غذارونمیخورد. از صافی هم رد میکنم. 

نمیدونم دیگه چکار کنم. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

زهرا مامان امیرحسین
3 اردیبهشت 92 11:17
عزیزم سلام
بزار بعد از ی مدتی که از شیرخوردنش گذشت بهش غذا بده،شاید سیره شقایق جون
سوپیو که درست میکنی از یه صافی رد کن تا حسابی نرم بشه و زیادی سفتش نکن عزیزم
میخوام بگم فقط مزه غذا مهم نیست شیوه دادن غذا و آرامش و وقت مناسب هم خیلی مهمه



سلام خانمی. باور کن 3 ساعت بهشش شیر ندادم. هی خودشو میچسبوند ب سینم ک شیر بخوره ولی غذارونمیخورد. از صافی هم رد میکنم.
نمیدونم دیگه چکار کنم.

افسانه مامی پارمین
3 اردیبهشت 92 12:06
شقایق جون ، پارمین یه مدت اینجوری بود ، دیدم که حواسش به تلویزیون یه یک چیز دیگه است که نمی خوره . وقتی خونه رو ساکت میکردم بهتر می خورد . غذا رو با سرلاک شروع کردم که خیلی دوست داشت . روزهای بعد سوپ هویج و برنج میکس شده و به مرور گوشت و مرغ و کره و جعفری و ... اضافه شد . غذا رو با یک قاشق نرم بهش میدم . چون اوایل که بهش غذا میدادم همه رو پس میداد ولی چند لحظه که قاشق توی دهنش میموند ، قورتش میداد . موقه غذا خوردن اگه دهنش رو قفل کنه ، یه جوری میخندونمش و سریع قاشق رو تو دهنش میبرم . راستی غذای پارمین حتما باید ولرم باشه ، اگه سرد باشه ، اصلا دوست نداره .
موقع غذا خوردن براش آواز میخونم ، قاشق و مثل هواپیما بالای سرش می چرخونم ، تا بخوره . البته اوایل از این کارها می کردم ، جدیدا وقت نمی کنم چون غر میزنه که تند تند قاشق رو پر کنم و بذارم دهنش


ممنونم دوست خوبم. لطف کردی
رضوان مامان رادین
3 اردیبهشت 92 12:27
شقایق جون با پزشکش مشورت کن.اگه مشکلی نداره.یک قطره آبلیمو به غذاش اضافه کن...شاید مزه ترش دوست داره...راستش رادین غذاهاش همش یا با ابلیمو بود یا ماست...
من زیر نظر پزشک رادین از 7 ماهگی شروع کردم به دادن زرده تخم بلدرچین...از یک کوچولو شروع کردم ...راستش تنها چیزی رکه رادینِِ بد غذای من هنوزم دوست داره همون تخم بلدرچینه.
شایدم دوست داره یک کوچولو غذاش شیرین مزه باشه...باید ببینی چه طعمی را بیشتر میپسنده...
ضمنا شربت ویتامین ولد کید یا ویتا گلوبین واسه تامین نیازهای بدن بچه ها به ویتاکینه های مورد نیاز هر روزشون عالیه...شربت ویتامین بهش بده تا ویتامینهای بدنش تامین شه...من که این کارو کردم..چون رادین همیشه بد غذا بوده.الانم همینطوره


خیـــــــــــــــــــــــلی مرسی.
ممنونم دوست من
رضوان مامان رادین
3 اردیبهشت 92 12:32
یه چیز دیگه شقایق جون ارشان جیگر خیلی هنوز کوشولو ا ...تا حالا همش شیر میخورده خب باید کم کم به خوردن غذا عادت کنه...حتی اگه شد ه روزی یک قاشق فرنی هم بخوره خیلی خوبه...


ممنونم دوستم. خــــــــــــــــلی لطف کردی
مامان محمد پارسا
3 اردیبهشت 92 13:29
سلام
مجبورش نکن
هروقت لازم باشه خودش غذا میخوره
حتما شیرت همه اون چیزایی که باید داشته باشه داره
پارساهم قبلا بدغذا بود ولی الان قشنگ غذاشو میخوره البته اگه سوپ باشه
حریره نمیخوره
غذا هم حالت حلیم مانند داشته باشه


سلام ممنونم دوست جدیدم
مامان سمی
3 اردیبهشت 92 13:31
ارشان جونی.خاله جون چرا غذا نمی خوری؟چرا مامانو اینقدر ناراحت می کنی خوشگله
شقایق جون باهم غذا خوردنو امتحان کردی؟سفره بنداز زمین غذای خودتو همزمان با غذا دادن به ارشان بخور.منکه بیشتر اوقات اینجوری به آرتین غذا میدم آرتین عاشق سفره و مخلفاتشه و هم سرش گرم میشه و هم فکر میکنه غذای سفرست


جدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این دفعه حتما اینکارو میکنم
ممنون
شهرزاد
3 اردیبهشت 92 15:23
اتفاقا" این مشکل منم هست کاش یکی کمک کنه منم بفهمم چیکار کنم


من هرچی دوستان گفتن برات مینویسم
مامان مهربد
3 اردیبهشت 92 17:36
سلام .ماشاله همه که تجربه های عالی گفته بودن به نظر من هم
1-باید بدونی تو چه شرایطی بهتر غذا میخوره ،آرام یا شلوغ .مهربد برخلاف خیلی ها حتما باید حواسش به تلویزیون باشه یاسر گرم بازی باشه تا غذا بخوره
2-ببین به چه مزه ای علاقه داره .مزه غذاش رو به اون نزدیک کن و لی بعدا به مزه های دیگه هم عادتش بده
3-ارشان تازه وارد 6 ماهگی شده نباید انتظار داشته باشی یه کاسه غذا بخوره از روزی یه قاشق شروع کن و هر چند روز به مقدار غذاش اضافه کن
و همه این نکات و نکته های دیگه فقط حوصله و وقت و مهربونی میخواد تا تجربه درباره ذائقه پسر گلت بدست بیاری.چون بچه ها متفاوتند


سلام نجمه جونم. ممنونم دوست من
مامان مهربد
3 اردیبهشت 92 17:38
راستی با نظر مامان سمی موافقم


مامان محمدامین
3 اردیبهشت 92 19:42
آخی عزیزم حیف که تو این زمینه بی تجربم وگرنه حتما کمکت میکردم...


ایشالا ب زودی تو این زمینه هم با تجربه میشی
مامان کیان کوچولو
4 اردیبهشت 92 13:05
عزیزم اینقدر خودتو اذیت نکن ..
منم همینجوری بودم ..
دکترش یه بار بهم گفت :نباید حتماًیه عالمه سوپ بخوره که ، دوقاشق هم کافیه .. تازه گفت اگر هم نخورد اشکالی نداره برای نی نی تو این سن شیر از همه چی بهتره ،
پس بذار شیر خودتو بخوره اگه بیشتر بهش مزه میده .. ...
بعد از یه مدت خودشون میل به غذا نشون میدن الان کیان عاشق برنجه .. البته کته میکنم براش و سوپ هم میپزم براش و سر ِ غذا یه کم برنج و میدم و یه قاشق هم وسطش سوپشو میدم .
گولش میزنم ..هههه.
اما واسه آرشان زوده الان ..
بذار خودش به مرور زمان درست میشه .. اینقدر م حرص نخور عزیزم


ممنونم دوست گلم
هنگامه
9 اردیبهشت 92 21:10
سلام عزیزم
آرسام منم همسن ارشان جونه یعنی دقیقا دو روز زودتر از ارشان جون تو لاله بدنیا اومده ....اما ماشاله ارشان جون کارهاش خیلی جلوتر از آرسام ؛ البته آرسام اوایل خیلی جلو بود ولی الان تنبل شده
عزیزم من اوایل بعد از شیر غذا میدادم که چون سیر بود زیاد نمیخورد ولی به پیشنهاد خانم دکترش اول غذا میدم و بعد از گذشتن حدودا یک ربع اگه گرسنش بود بهش شیر میدم و الانم اگه اول غذایی رو نخوره اصلا بهش اصرار نمیکنم و خودم جلوش شروع میکنم به خوردن و وقتی هوس کرد یه ذره آخرش رو بهش میدم و فرداش همش رو خودش میخوره
به نظرم الان یک لباس راحت تنش کن و روی یه زیرانداز غذاش رو بذار جلوش تا خودش باهاش بازی کنه و بخوره و حتی اگه یک ذره بخوره دلسرد نشو چون فردا بیشتر میشه و ...


سلام هنگامه جون خوشحالم ک خودم و پسرم دوستای خوبی مثل شما پیدا کردیم. ممنونم بابت کمک. حتما میام پیشت بوس